جوپرس بلاگ آموزشی و خبری

پیوندها
پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۴۰۲، ۰۸:۲۶ ب.ظ

آشنایی با پنجره ترمال بریک

پنجره ترمال بریک، پنجره ای است که از پروفیل های ترمال بریک در ساخت آن استفاده می شود. با توجه به اینکه پروفیل های آلومینیومی در برابر گرما و سرما عایق نیستند، پنجره های ساخته شده از آلومینیوم می توانند باعث هدر رفت زیاد انرژی شوند.  این یک نقص عمده برای پنجره های ساخته شده از آلومینیوم می باشد که علیرغم ویژگی های مثبت دیگر همانند عدم نیاز به رنگ آمیزی و سبکی و …  استفاده از آنها را با چالش روبرو می کند.

ترمال بریک اسم یک ماده ای با رسانایی حرارتی بسیار کم است که در یک داخل و یا بیرون یک سطح و … قرار میگیرد تا جریان انرژی حرارتی بین مواد رسانا را کاهش داده یا از آن جلوگیری کند. ترمال بریک به انگلیسی “thermal break” است که با کلمه معادل آن یعنی thermal barrier نیز توصیف می شود و معنای تحت اللفظی آن نیز  مانع حرارتی است. یکی از کاربردهای ترمال بریک، استفاده در درب و پنجره آلومینیومی است تا مشکل عایق نبودن پروفیل های آلومینیومی در برابر سرما و گرما را در پنجره سازی حل کند. پنجره ترمال بریک از همین پروفیل ها ساخته می شود که نسبت به پنجره و درب های ساخته شده از آلومینیوم مزیت های قابل توجهی دارد.

با توجه به لزوم رعایت مسائل زیست محیطی در هنگام ساخت و ساز، استفاده از پنجره هایی که بتوانند مصرف انرژی در ساختمانها را کاهش دهند ضروری است. پنجره ترمال بریک بر اساس این نیاز طراحی و ساخته می شود که علاوه بر نیاز کمتر به انرژی باعث صرفه جویی در هزینه های پرداختی انرژی اعم از گاز و برق می شود. شرکت درب و پنجره سازی وین بست با سالها تجربه در زمینه ساخت انواع پنجره دوجداره upvc ، آلومینیومی و ترمال بریک می باشد.

ترمال بریک چیست؟

ترمال بریک یک عایق حرارتی است که با استفاده از تیغه های پلی آمید تولید می شوند. پلی آمید استفاده شده برای ساخت ترمال بریک می تواند بازه دمایی بین -50 درجه تا 220 درجه را تحمل کرده و سرما و گرما را به طرف دیگر تیغه منتقل نکند. از این رو تکنولوژی به شدت در برابر تغییرات دمایی محیط عایق حساب می شود، چرا که این بازه دمایی از سردترین جای سیبری تا گرمترین نقطه زمین را به راحتی می تواند پوشش دهد.

پروفیل ترمال بریک در اصل یک پروفیل دو تکه شامل بخش بیرونی و بخش داخلی است که به بوسیله تیغه پلی امید به هم متصل هستند. استفاده از این تیغه پلی امید باعث می شود که بین بخش بیرونی پروفیل آلومینیومی و بخش داخلی آن تبادل گرمایی اتفاق نیفتد، و همین مساله در نهایت منجر به عایق شدن این نوع پنجره آلومینیومی می شود.

با توجه به اینکه آلومینیوم فلزی سبک ولی محکم می باشد در صنایع زیادی استفاده می شود. استفاده از آلومینیوم در درب و پنجره سازی از دیر باز رایج بوده است. ولی با توجه به رسانایی شدید این فلز، این مشکل از دیرباز در پنجره های آلومینیومی مشهود بوده است که با ابداع ترمال بریک رفع شده است. استفاده از ترمال بریک در پروفیل های آلومینیومی باعث کاهش ضریب انتقال حرارت آن از 203 به 4 می شود. این اختلاف تقریبا 100 درصدی است. هر چند این یک ضریب ایده آل است که می تواند اتفاق بیفتد و عوامل بسیاری همچون مشخصات پروفیل، نحوه قرار گرفتن تیغه پلی آمید و تبحر در ساخت در آن تاثیر گذار است.

نکته مهم: ترمال بریک تقلبی وجود دارد؟

در تولید پروفیل های ترمال بریک بایستی از پلی آمید استفاده شود. با اینحال برخی شرکت های تولید کننده برای کاهش هزینه تولید به جای پلی آمید از pvc استفاده می کنند. استفاده از پی وی سی به جای پلی آمید در این پنجره های ترمال بریک علاوه بر خیانت به اعتماد مشتری و تقلب، باعث می شود که به هیچ عنوان کارکرد ترمال بریک ساخته شده از پلی آمید را نداشته باشد. PVC ماده است که در طول زمان و به مرور در مجاورت هوای آزاد با اکسیژن ترکیب شده و  اکسیده شده و مقاومت و خاصیت خود را از دست می دهد. علاوه بر این به هیچ عنوان نمی تواند همانند پلی آمید به عنوان عایق در برابر گرما، سرما و صدا و لرزش عمل کند.

برای تشخیص اینکه آیا تیغه های استفاده شده در ترمال بریک پلی آمید است یا PVC، می توانید آنها را در معرض حرارت قرار دهید. در صورتی که مشتعل شده و بوی نایلون سوخته دهد بدون شک از از جنس PVC است. همانگونه که گفتیم پلی آمید توان تحمل حرارتی تا 220 درجه سانتیگراد را دارند که تا این دما دچار آتش سوزی نمیشوند.

طیف رنگی درب و پنجره های ترمال بریک نسبت به آلومینیوم های ساده و پنجره UPVC بسیار زیاد است. ترمال بریک ها در حدود 200 رنگ مختلف دارند که در بازار مصرف عرضه می شوند. این درب و پنجره ها مزایای زیادی برای انتخاب و استفاده دارند که برای آشنایی با آنها می توانید ادامه همین مطلب را مطالعه کنید. ما در این صفحه سعی خواهیم کرد که شما اطلاعات دقیق و کاملی در مورد این پنجره ها داشته باشید تا در صورتی که تمایل به سفارش پنجره ترمال بریک داشته با خیال راحت خریدتان را انجام دهید.

پروفیل های ترمال بریک

پروفیل ترمال بریک آلومینیومی دارای یک نوار (تیغه) پلی آمید می باشد که نوعی ماده کامپوزیت غیر فلزی است. این نوار بین نمای داخلی و خارجی قاب آلومینیومی قرار داده می شود. نوار پلی آمید ذاتا دارای رسانایی حرارتی پایینی است که برای به حداقل رساندن انتقال گرما و سرما از طریق قاب پنجره استفاده می شود. برای درک تاثیر ترمال بریک باید بدانید که در خانه هایی که پنجره های قدیمی دارند، 49 درصد از هدر رفت گرما در زمستان از طریق پنجره هاست. و در تابستان 87 درصد از گرمای وارده به خانه از طریق پنجره ها اتفاق می افتد. شایان ذکر است که استفاده از ترمال بریک پلی آمید برای کاهش انتقال حرارت از طریق پروفیل آلومینیومی است.

یراق آلات پنجره ترمال بریک

درب و پنجره های ترمال بریک جزو بخش های لوکس و با کیفیت در ییک ساختمان هستند. از این رو در انتخاب یراق آلات آنها سعی می شود که با دوام ترین، زیباترین و با کیفیت ترین یراق آلات استفاده شود. در وین بست ما برای این پنجره ها از یراق آلات ROTOو GU ساخت آلمان استفاده می کنیم. همچنین یراق آلات ساخت شرکت VORNE ترکیه نیز به لحاظ کیفی با تولید آلمان برابری می کند، با این تفاوت که این برند نسبت به دو برند آلمانی قیمت بسیار مناسب تری دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۱۹
سئو سایت نوین

پنجره ترمال بریک

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی