جوپرس بلاگ آموزشی و خبری

پیوندها
يكشنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۷:۰۳ ب.ظ

کانکس اداری اسکان سپهر

کانکس اداری جایگزین بسیار مناسبی برای ساخت ساختمان های اداری و کاری است. چه بسا این کانکس ها برای مدت طولانی و در کارخانه، کارگاه ها و ورزشگاه های ورزشی، ادارات خارج از شهرها در نظر گرفته شود و یا برای پروژه های عمرانی به صورت محدود. این انتخاب باعث کاهش هزینه های جاری شده و عملا نیازی به مجوزی از شهرداری و یا نهاد خاصی ندارد. کانکس اداری با ایجاد یک فضای اداری کاملا مطابق با نیاز مشتری می‌تواند به عنوان یک فضای دفتر کار، اتاق مدیریتی، اتاق کنفرانس یا جهت برگزاری همایش‌ها یا دفتر کار فنی مهندسی مورد استفاده قرار گیرد.

کانکس‌هایی که جهت دفاتر کار، اتاق مهندسین، اتاق مدیران یا استقرار یک مجموعه مورد استفاده قرار می‌گیرد کانکس اداری نام دارند. کانکس اداری با توجه به فضای مورد نیاز شرکت یا اداره مورد نظر و همچنین امکانات و تعداد اتاق‌های کاری که مجموعه نیاز دارد طراحی و اجرا می‌شود.

طراحی و ساخت کانکس اداری به تعداد پرسنلی که قرار است در آن مستقر شوند بستگی دارد. کانکس‌های اداری در ابعاد مختلف قابل ساخت هستند. کانکس های دفتری می‌تواند از ابعاد کوچک فقط جهت یک دفتر اداری پیش ساخته تا ابعاد بزرگ به صورت مجموعه اداری بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که ابعاد مد نظر سازه اداری کوچک باشد می‌توان آن را در بین محصولات موجود یا سفارشات روتین شرکت یافته و سفارش داد. اما اگر ابعاد فضای اداری پیش ساخته بیشتر از حد استاندارد قابل انتقال با کفی و ماشین‌های باربری بود نیاز است که کانکس اداری در یک پلان طراحی شده و پس از تایید به صورت چند قلو ساخته شود.

کانکس اداری 

 

کانکس اداری

همانگونه که از نامش مشخص است سازه پیش ساخته ای از انواع کانکس ها است که به منظور استفاده های موقت یا دائمی اداری تولید میشود. این کانکس را با نام هایی مانند کانکس دفتری، کانکس مدیریتی، کانکس اداری دفتری، کانکس مهندسی و … نیز میشناسند. همانند دیگر کانکس ها این محصول میتواند هم به صورت کانکس ثابت و هم بصورت کانکس سیار تولید شود، که این امر با توجه به نیاز و درخواست مشتری صورت می پذیرد.

امکانات کانکس اداری 

یک کانکس اداری می تواند به راحتی و تجهیزات یک ساختمان اداری باشد. بطور معمول کانکس های اداری در ابعاد مختلفی تولید میشوند و امکانات آنها نیز بر اساس همین ابعاد و سفارش خریدار انجام میگیرد.

کانکس های اداری میتواند دارای یک سالن، اتاق پرسنل، اتاق جلسات، غذاخوری، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و باشد. هر اتاق نیز دارای برق، تلفن، کولر و بخاری مجزا باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کانکس کارگاهی اسکان سپهر

نمای داخل کانکس اداری

فضای داخلی کانکس اداری به نیاز شرکت یا اداره‌ای که از این نوع کانکس استفاده می‌کند بستگی دارد. در طراحی فضای داخلی کانکس اداری باید محل استقرار پرسنل، محل تعبیه اتاق‌های اداری و حتی محل قرارگیری سرویس بهداشتی و آبدارخانه یا فضای سلف غذاخوری پرسنل با توجه به نیاز مجموعه در نظر گرفته شود.
از نکات دیگری که در طراحی فضای داخلی کانکس اداری پیش ساخته بسیار مهم است، نورپردازی داخل و همچنین محل تعبیه کلید و پریزهای برق و تلفن جهت قرارگرفتن میز کار پرسنل می باشد. استفاده از روشنایی‌ها و چراغ‌های مناسب جهت انجام مکاتبات اداری از ضروریات است.
در تنظیم فضای اداری باید طراحی به گونه‌ای انجام شود که بخش‌هایی از اداره که به یکدیگر مرتبط هستند به هم نزدیک بوده یا حتی الامکان در مجاورت هم قرار گیرند. در این صورت در رفت و آمد کارکنان هیچ تداخلی ایجاد نشده و حتی این نوع طراحی برای ارباب رجوع نیز بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

نمای داخلی کانکس اداری

مزایای کانکس اداری 

کانکس های اداری برای موقعیت هایی که می خواهید کمترین هزینه و بیشترین کاربری را در حوزه کاری خود داشته باشید، بهترین و مناسب ترین گزینه هستند. برخی از مهمترین مزیت های این کانکس ها عبارتند از: 

  • طراحی و ساخت در کمترین زمان 
  • ماندگاری و دوام طولانی بدلیل عایق بندی و اسکلت محکم 
  • مقرون به صرفه و اقتصادی بدلیل آنکه فاقد هرگونه مصالح ساختمانی و سنتی هستند.
  • قابلیت جابجایی و مناسب برای پروژه های ساختمانی و عمرانی
  • مقاوم در برابر زلزله و بدلیل سبک بودن مصالح مصرفی، آوار و تلفات جانی ندارد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع کانکس سرویس بهداشتی

مشخصات کانکس اداری

کانکس اداری باید دارای مشخصات قابل قبولی جهت پاسخگویی نیازهای یک فضای اداری باشد. از لحاظ سنگینی کار، نیاز است که کانکس اداری دارای آهن آلات سنگین‌تری نسبت به کانکس‌های دیگر بوده و علی الخصوص کف سازه باید کاملا محکم بوده و حرکت روی آن باعث لرزه و تولید صدا نشود.
از دیگر مواردی که باید در کانکس اداری مورد توجه قرار داد، درب و پنجره‌های کانکس است که باید درب‌ها در ابعادی باشند که امکان ورود و خروج وسایل اداری مانند میزها و صندلی‌ها، میزهای کنفرانس و ماشین آلات اداری به راحتی مقدور باشد. جهت زیبایی کار کانکس اداری، می‌توان استفاده از شیشه سکوریت را پیشنهاد کرد. هر چه فضای بیشتری به صورت شیشه‌ای طراحی شود، فضای دلبازتری برای محیط کاری فراهم می‌شود که باعث افزایش راندمان پرسنل خواهد شد.
برای کف سازه استفاده از تخته کف ضد آب با کفپوش مناسب یا استفاده از سرامیک بهترین گزینه جهت سهولت نظافت فضای اداری خواهد بود.

انواع کانکس اداری اسکان سپهر

کانکس‌های دفترکار یا فضای اداری در هر مجموعه با توجه به نیاز پرسنل و ابعاد آن ساخته می‌شوند. کانکس اسکان سپهر در تیپ‌های مختلف جهت اداره جات، سازمان‌های دولتی، سازمان‌های خصوصی، پروژه‌های عمرانی و نفتی و غیره ساخته می‌شوند. این محصولات از نظر متریال مورد استفاده در ساخت کانکس اداری با هم متفاوت هستند. همین تفاوت متریال باعث ایجاد تغییرات قیمتی در تیپ‌های مختلف کانکس اداری می‌شود که در ذیل به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی