جوپرس بلاگ آموزشی و خبری

پیوندها
سه شنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۰۸:۰۹ ب.ظ

هیتر گلخانه چیست؟

هیتر گلخانه از ارزش بالایی برای گلخانه ها برخوردار است. بهترین زمان برای آماده سازی هیتر برقی گلخانه برای ماه های زمستان است و اما نصب هیتر گلخانه در طول پاییز انجام می گیرد.

گرم کردن گلخانه هنگامی که می خواهید پتانسیل گیاهان خود را در فصل سرمای زمستان به حداکثر برسانید، ضروری است که بهترین هیتر گلخانه را به شما نشان خواهیم داد تا بتوانید گیاهان مورد علاقه خود را در تمام طول سال رشد دهید. با ما همراه باشید.

شاید فکر کنید که نصب بخاری گلخانه برای شما گران تمام می شود. در مقابل ، انتخاب طرح و تجهیزات گرمایشی مناسب مقرون به صرفه است. برای پرورش دهندگان ، تجهیزات گرمایشی مناسب با سرعت ROI باید عمل کنند. ناگفته نماند که اضافه کردن گرمایش یا انواع هیتر گلخانه به طراحی گلخانه بسیار هوشمندانه است.

 

چگونه هیتر گلخانه مناسب انتخاب کنیم؟

چند عامل وجود دارد که در تصمیم گیری در مورد سیستم گرمایش گلخانه ای و هیتر گلخانه نقش دارند:

گلخانه شما چه اندازه است؟

میزان سرمای هوا چقدر است؟

ارزان ترین / مقرون به صرفه ترین گزینه در منطقه شما کدام نوع بخاری گلخانه است؟

گلخانه شما چقدر نیاز به هیتر دارد؟

چند نوع گیاه در گلخانه شما رشد می کند؟

چه نوع گیاهانی را برای رشد انتخاب کرده اید؟

گیاهان به شکل متفاوتی برای اینکه زنده بمانند به شرایط محیطی متنوعی نیاز دارند. برخی عاشق هوای گرم هستند و برخی دیگر با هوای سرد بیشتر رشد می کنند. بنابراین تصمیم گیری در مورد هیتر گلخانه ارتباط زیادی با نحوه استفاده از گلخانه شما دارد. گیاهان در واقع خود نیز گرما ایجاد می کنند. باید بدانید آیا گلخانه شما پر از گیاهان بوده ، یا قصد دارید فقط بخشی از فضای گلخانه خود را به رشد گیاهان مختلف اختصاص دهید.

بیتشر بخوانید : آشنایی با پد سلولزی کولان سل

 

برای چه فضایی هیتر گلخانه نیاز است؟

به هر حال، شما باید در مورد چگونگی مدیریت گلخانه خود در زمستان فکر کنید. در غیر این صورت ، شما نمی توانید برای گرم کردن گلخانه خود انتخاب صحیحی انجام دهید. بیایید بگوییم ، شما فقط گیاهان خشن و سخت را پرورش می دهید و بیشتر گلخانه خود را به این نوع گیاهان اختصاص می دهید.

ممکن است یک سیستم گرمایش DIY (جرم حرارتی) یا یک بخاری کوچک برای این نوع گیاهان کافی باشد. اگر گلخانه بزرگتری دارید ، در فصل سرما از آن نمی توانید استفاده کنید و اگر درجه حرارت در منطقه شما بسیار سخت و خشن است ، ممکن است به یک هیتر گلخانه نیاز داشته باشید که بتواند با این شرایط همگام باشد. محاسبه هیتر گلخانه در هنگام ساخت گلخانه باعث حانمایی درست و دقیق آن می شود.

اندازه گلخانه

اندازه گلخانه شما نیز در انتخاب بهترین نوع هیتر گلخانه نقش مهمی دارد. اطمینان حاصل کنید که گلخانه به درستی عایق بندی شده است تا گرما از بین نرود.

شما لزوماً علاوه بر اینکه به بخاری برقی گلخانه در صورت داشتن فضای زیاد نیاز دارید بلکه باید همراه با آن:

عایق کاری درجه یک را برای گلخانه خود در نظر بگیرید
برخی از ایده های گرمایشی دیگر را نصب کنید. DIY – می توانید از (توده حرارتی ، سنگهای جذب گرما

بیشتر بخوانید: آسنایی با مه پاش گلخانه

 

کدام نوع هیتر ساخت گلخانه را باید انتخاب کنید؟

متداول ترین انواع بخاری گلخانه نوع برقی و گازی است. بیشتر باغداران بخاری گازی را ترجیح می دهند زیرا از نظر قیمت مقرون به صرفه است ، به خصوص در منطقه محلی خود از گاز طبیعی استفاده می کنند. بخاری های گازی تأثیرات مشابه بخاری های برقی دارند.

شما به سادگی باید تهویه کافی را در گلخانه خود نصب کنید زیرا ممکن است مقدار قابل توجهی دود از آن ساطع شود. دودهای محصور شده می توانند برای سلامتی شما و سلامتی گیاهان مفید باشند.

بخاری برقی گلخانه به دلیل کارآیی در حفظ گرما در سطح ثابت از محبوبیت بالایی برخوردار است. هیچ دود خطرناکی را رها نمی کند. این بهترین حالت برای گلخانه هایی با تهویه کافی است. ممکن است بهترین باشد ، اما گران ترین نوع نیز هست.

اطلاعات بیشتر: پارافین ارزان ترین بخاری دستی است که هرکسی می تواند از یک بازار محلی خریداری کند. سوخت مورد استفاده نیز مقرون به صرفه است اگرچه یافتن آن کمی سخت است. همچنین دی اکسید کربن مورد نیاز گیاهان شما را خاموش می کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با فن سیرکوله گلخانه

انواع هیتر گلخانه

انواع هیتر در سه نوع گاز سوز، دو گانه سوز و گازوئیلی سوز وجود دارد، که هر کدام از آن ها با توجه به نوع سوخت خود، دارای اجزا و امکانات خاصی هستند تا بتوانند هوایی گرم و پاک را در فضای گلخانه ای ایجاد کنند.

در بین سه نوع هیتر های گلخانه ای ذکر شده، هیتر های گازوئیلی سوز در درجه ی اول نسبت به سایرین بهتر هستند چرا که از نظر هزینه به صرفه تر هستند اما در صورتیکه به سوخت هیتر های گازوئیلی سوز دسترسی ندارید، هیتر گلخانه برقی مورد بهتری می باشد.

شش ویژگی های بخاری گلخانه ای

به هنگام خرید هیتر گلخانه با انواع زیادی از آن ها روبرو می شوید که هر کدام ویژگی های خاصی را در اختیار شما قرار می دهند و همچنین با توجه به ویژگی ها، قیمت های مختلفی نیز دارند که می توانید از الگوی زیر برای مقایسه هیتر های گلخانه ای استفاده کنید.

برند هیتر

برند نشان سابقه یک شرکت است که می تواند شما را در روند خرید هیتر گلخانه یاری کند. حتما دقت داشته باشید که سابقه ی برند را مطالعه کنید و از تجربیات دیگر کاربران در این زمینه استفاده کنید.

عمر مفید

هر هیتر درون گلخانه عمری دارد که شما باید مناسب با نیاز خود به عمر دستگاه دقت کنید. قطعا این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه عمر هیتر های گلخانه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود .

قدرت گرمادهی

قدرت گرمادهی هیتر گلخانه با توجه به انواع آن متفاوت است . فضاهای گلخانه ای در ابعاد مختلفی ساخته می شوند، به همین دلیل هر کدام از آن ها به میزان گرمای خاصی نیاز دارند، که به هنگام خرید هیتر گلخانه ای باید به میزان گرمادهی آن دقت کنید.

تعمیر پذیری

هر هیتر در گلخانه در طول دوران استفاده، نیازمند چک و سرویس ویژه است تا بتواند طول عمر بیشتری را ارئه دهد که این مقوله نیز بر قیمت هیترگلخانه ای بسیار اثر گذار است. هر چه قابلیت تعمیر هیترگلخانه ای بیشتر باشد، مسلما قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

جنس اجزا

با توجه به این که بخاری در گلخانه در فضای مرطوب گلخانه ای قرار دارد، باید در ساخت آن وسایلی مورد استفاده قرار بگیرند، که در مقابل انواع رطوبت مقاومت بالا داشته باشند، به عنوان مثال برای جنس آهنی دستگاه باید از روکشی محکم و قوی استفاده شود.

فن قوی

فن یکی از مهم ترین اجزا هیتر گلخانه ای است که دما را به کل فضای گلخانه منتقل می کند. هر چه میزان قدرت فن بیشتر باشد، هوا به صورت قدرتمند تری پخش می شود، و فضای گلخانه از درجه ی رطوبت مناسب تری برخوردار خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با انواع نایلون گلخانه

هیتر گلخانه چه کاربردی دارد؟

هیتر گلخانه، دستگاهی است که با ایجاد هوای گرم در این محیط باعث رشد گل و گیاهان می شود. گیاهان و محصولاتی که در فصل زمستان در گلخانه ها پرورش داده می شوند برای رشد و بقا به گرما نیاز دارند. برای تولید این گرما باید از سیستم گرمایشی مخصوص گلخانه، یعنی هیتر گلخانه ای استفاده کرد.

کاربرد هیتر گلخانه ای گرم کردن محیط مذکور است. گرم کردن این محیط در زمستان کاری بسیار دشوار است. زیرا گلخانه هیچ گونه عایق محکم و مطمئنی ندارد و گرمای داخل آن به روش های مختلفی هدر می رود. پس داشتن یک هیتر خوب برای این مکان کاملا الزامی است.

گلخانه داران سرمایه زیادی را صرف ساخت گلخانه و رشد اصولی گیاهان می کنند. اگر دمای داخل آن مناسب نباشد گیاهان از بین رفته و تمامی سرمایه فرد نیز از بین می رود. در نتیجه کنترل دمای این مکان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شما می توانید تولید گرمای گلخانه خود را به هیتر های مخصوص بسپارید.

اجزای هیتر گلخانه و نحوه ساخت آن

هیتر گلخانه در کارخانه های معتبر تولید دستگاه های بخاری صنعتی تولید می شود. کار طراحی و تولید این بخاری های صنعتی توسط مهندسین و کارشناسان بسیار ماهر انجام می شود. هیتر های گلخانه ای به گونه ای ساخته می شوند که در مقابل کمترین مصرف سوخت، بیشترین راندمان و بهره وری را داشته باشند.

تلاش تمامی شرکت های تولید هیتر نیز در همین راستا می باشد. برای تولید این تجهیزات قطعات مختلفی استفاده می شود. این قطعات باید بسیار باکیفیت باشند. این هیترها را از جنس آهن، آهن- آهن استیل و استیل می سازند.

جنس بدنه آن ها باید به گونه ای باشد که در برابر دمای بسیار زیاد از خود مقاومت نشان دهد. استیل می تواند تا 800 درجه دما را به راحتی کنترل کند. همچنین جنس بدنه باید کاملا ضد زنگ باشد. زیرا محیط درون گلخانه مرطوب است و اگر بدنه هیتر ضد زنگ نباشد در مرور زمان سوراخ شده و باعث آتش سوزی می شود. 

مشعل هیتر
کوره یا دیگ (جنس کوره باید کاملا نسوز باشد)
سه عدد پاس
خروجی هایی که هوای گرم را خارج می کنند.
لوله هایی که پاس ها را به هم وصل می کنند.
فن های مکنده که هوای سرد داخل محیط گلخانه ها می مکند.
سوپاپ
اگزوز یا دودکش هیتر برای خروج دود و گاز های سمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی