جوپرس بلاگ آموزشی و خبری

پیوندها
سه شنبه, ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، ۰۷:۵۶ ب.ظ

آشنایی با انواع نایلون گلخانه

کشت گلخانه‌ای به دلایل فراوان در کشور ما رونق زیادی دارد. بازدهی بالاتر، امکان کشت در فصول گوناگون و نیز امکان کنترل شرایط محیطی در کشت گلخانه‌ای، باعث شده تا کشاورزان زیادی به این روش برای محصولات زارعی گوناگون روی بیاورند.

ساخت گلخانه اما هزینه‌های اولیه بسیاری دارد و بسیاری از کشاورزان به دنبال راه‌های مقرون به صرفه‌تر برای احداث آن هستند. استفاده از نایلون گلخانه، یکی از راه‌هایی است که می‌توان در هزینه‌های اولیه احداث گلخانه صرفه‌جویی زیادی نمود. قاب‌های شیشه‌ای روش دیگر در ساخت گلخانه هستند که با این که دوام و کیفیت بالاتری دارند اما قیمت تمام شده آن‌ها به صرفه نیست.

نایلون گلخانه (پلاستیک گلخانه) البته نایلون معمولی نیست و به صورت اختصاصی و با بالا بردن کیفیت و ضخامت و بافت، تولید می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا با این نوع از نایلون مخصوص گلخانه بیشتر آشنا شویم و درباره انواع و کاربرد آن، اطلاعات کاملی را کسب کنیم.

 

نایلون گلخانه چیست؟

یک گلخانه بخش های مختلفی دارد که برای ساخت و احداث آنها لوازم متنوعی نیاز است. سازه، پوشش و تجهیزات گلخانه به همراه خاک کشت مناسب مورد نیاز بخش های اصلی گلخانه هستند. ما در اینجا سعی داریم در مورد نایلون گلخانه که یکی از پوشش هایی رایج برای احداث گلخانه است صحبت کنیم.

یکی از مهم‌ترین المان‌های ساخت انواع گلخانه، پوشش آن است. این پوشش باید برای دریافت نور و گرمای خورشید تا جای ممکن شفاف باشد. به علاوه به دلیل وسعت سطح مورد نیاز برای پوشش گلخانه، باید گزینه‌ای مقرون به صرفه و اقتصادی نیز باشد.

تا حدود 70 سال پیش تنها از شیشه برای این کار استفاده می‌شد که معایب زیادی مانند آسیب‌پذیر بودن در برابر ضربه و قیمت بالا داشت. اما امروزه برای حفظ رطوبت و گرمای مورد نیاز برای رشد گیاهان در ساخت گلخانه‌ها، از نایلون گلخانه استفاده می‌شود. این نایلون‌ها از نظر متریال اولیه، ضخامت و بافت با نایلون‌های معمولی تفاوت‌های زیاد دارند.

پوشش‌های گلخانه‌ای از نوع نایلون، نه تنها پوششی محافظ برای گیاهان هستند، بلکه مزایای دیگری نیز دارند که در نهایت منجر به تولید محصولات سالم‌تر و مقاوم‌تر می‌شوند.کاربرد اصلی این پوشش حفظ دمای مناسب برای رشد محصولات است. پلاستیک گلخانه ای انواع مختلفی دارد که ما در ادامه سعی میکنیم معرفی نماییم. شرکت گل سبز میثاق یکی از قدیمی ترین شرکت های گلخانه ساز در ایران است که با تجربه بیش از 30 سال خدمات فنی ، مهندسی و پیمانکاری برای احداث گلخانه ارائه می کند.

 

مزایای استفاده از نایلون گلخانه در گلخانه سازی

در گذشته و تا حدود 70 سال پیش، تنها از شیشه و فایبرگلاس برای ایجاد و ساخت گلخانه استفاده می‌شد. اما شیشه با این که ساخت یک محیط ایزوله برای رشد و نمو گیاهان در تمام فصول را مهیا می‌کند اما معایبی نیز دارد. از جمله این معایب این بود که شیشه گران قیمت بوده و وزن زیادی داشت.

برای برپایی چنین گلخانه‌هایی نیاز به چارچوبی بسیار مستحکم خواهد بود. علاوه بر این، شیشه مقاومت کمی در برابر ضربات شدید و وضعیت‌های آب و هوایی سخت دارد و مقاومت گرمایی بالایی نیز ندارد. به همین دلیل استفاده از پلاستیک ‌و یا نایلون برای ساخت گلخانه، روز به روز رونق بیشتری گرفت.

استفاده از پلاستیک گلخانه چه مزایایی دارد؟

  • یکی از مهم‌ترین خاصیت‌ها و مزایای استفاده از پلاستیک برای گلخانه‌های امروزی، هزینه خرید اولیه پایین‌تر آن‌ها است. نایلون‌های گلخانه‌ایی در مقایسه با دیگر پوشش‌هایی که برای گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند و قیمت مناسب‌تری دارند.
  • استفاده از پلاستیک به دلیل این که عایق بسیار خوب گرما است، هزینه گرمایش داخل گلخانه را تا ۴۰ درصد نسبت به گلخانه‌ شیشه‌ای پایین‌تر نگه می‌دارد.
  • استفاده از نایلون گلخانه، به دلیل سبک‌تر بودن این متریال نسبت به شیشه و فایبرگلاس، نیاز به اسکلت مستحکم برای گلخانه را کاهش می‌دهد. یک گلخانه با استفاده از نایلون از هر نوعی به راحتی بر روی اسکلت‌های سبک نیز قابل اجرا است.
  • پلاستیک گلخانه می‌توانند نور و گرمای بیشتری را نسبت به متریال‌های دیگر از خود عبور داده و به گیاه برسانند.
  • نایلون‌های گلخانه‌ای مختلف برای هر نوع آب و هوا و شرایط جوی مناسب است و مشکلی برای کشاورزان ایجاد نمی‌کند.
  • با استفاده از موادی خاص می‌توان نایلون‌ها را برای شرایط گوناگون بهینه‌سازی نمود. در قسمت‌های قبلی اشاره کردیم که می‌توان نایلون‌هایی با استفاده‌ها گوناگون و با مواد افزودنی خاصی، تولید نمود.
  • نایلون از ورود اشعه‌های مضر خورشید مانند اشعه ماورای بنفش یا UV به فضای گلخانه جلوگیری می‌کند و گیاهان را تازه و سالم‌تر نگه می‌دارد.
  • استفاده از نایلون برای نصب و برپایی گلخانه، کار ساخت این سازه‌ها را ساده‌تر کرده و زمان ساخت یک گلخانه را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.
  • با استفاده از پلاستیک گلخانه، می‌توان برای بالا بردن دوام و کارایی بهتر، از تعداد لایه‌های تنوع و بیشتر برای مستحکم‌تر شدن پوشش گلخانه استفاده کرد.


لیست قیمت نایلون گلخانه

شرکت گل سبز میثاق تامین کننده انواع نایلون برای پوشش گلخانه ای می باشد. در زیر لیست قیمت نایلون گلخانه بر اساس تنوع جنس و ابعاد بیان شده است. با توجه به نوسانات مداوم و شدید قیمت های مواد اولیه، قیمت های پایین در سایت به روز نیست. شما برای استعلام قیمت و سفارش خرید می توانید با شماره 66565060 تماس بگیرید. 

انواع نایلون گلخانه

نایلون‌هایی که برای ساخت و اجرای گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، انواع گوناگونی دارد. از جمله:

1. نایلون پلی اتیلن 

رایج‌ترین نوع نایلون گلخانه، از نوعی پلی اتیلن تولید می‌شود. نایلون پلی اتیلن خود نیز در دو نوع مختلف درجه تجاری و درجه ابزاری تولید می‌شود. نایلون درجه تجاری برای کاربردهای صنعتی و در ابعاد بسیار وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد در حالی که نایلون درجه ابزاری برای مصارف شخصی و گلخانه‌های کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد. نایلون پلی اتیلن در صورت نگهداری درست، بین یک تا دو سال دوام دارد و پس از این زمان نیز قابل تعمیر است.

2. نایلون کوپلیمر

نایلون کوپلیمر، مرغوب‌‌تر و کمی بادوام‌تر از نایلون پلی اتیلن است و ماندگاری بیشتری دارد. این نوع نایلون قبل از شکسته شدن و خراب شدن، می‌تواند تا سه سال دوام داشته باشد. نوعی از نایلون کوپلیمر گران قیمتتر نیز در بازار لوازم کشاورزی وجود دارد که دوام بیشتری از گزینه‌های معمولی داشته و شبیه به شیشه عمل می‌کند.

3. نایلون پلی وینیل

نایلون پلی وینیل ، قیمت بالاتر و نیز دوام بیشتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد. گلخانه‌های سرپوشیده که از نایلون پلی وینیل برای پوشش استفاده می‌کنند، مقاومت بسیار بالایی در برابر نور خورشید، پارگی و وزش باد دارند. این نوع از نایلون، در صورت نگهداری صحیح، حداقل تا پنج سال می‌تواند سالم مانده و به خوبی، مورد استفاده قرار گیرد.

4. نایلون پلی کربنات 

نایلون پلی کربنات یک نایلون گلخانه‌ای با دوام است. این نوع از پلاستیک، در واقع یک نایلون دو لایه یا دو قلو است که از دو لایه نایلون پلی کربنات و نایلون پلی اتیلن تشکیل شده است. اگر به درستی از این نوع نایلون پلی کربنات، مراقبت شود می‌تواند تا 10 سال دوام بیاورد. نایلون پلی کربنات همچنین گرما و رطوبت زیادی را برای رشد بهتر گیاهان، حفظ می‌کند.

بیشتر بخوانید: پد سلولزی گلخانه و کاربردهای آن

 

خرید نایلون گلخانه‌ای از شرکت گل سبز فرداد میثاق

یکی از بهترین برندهای عرضه‌کننده انواع نایلون گلخانه در ایران، شرکت گل سبز فرداد میثاق است. این شرکت کار توزیع، عرضه و پخش انواع گوناگون و مدل‌های مختلف این متریال را از برندهای گوناگون تولیدکننده در ایران، به عهده دارد. برخی از برندهای تولید کننده نایلون‌های گلخانه‌ای، شرکت‌های نایلون پرشین پلاستیک، نایلون نیلوفر یزد، نایلون رخ پلاستیک طوس، نایلون شیمی یزد و نایلون وطن ترک هستند. محصولات ارائه شده توسط این برندها، با سفارش شرکت ما و به صورت اختصاصی تولید شده و عرضه می‌گردند.

محصولات عرضه شده در شرکت گل سبز فرداد میثاق به صورت سفارشی و مطابق استانداردهای جهانی و با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا تولید شده و با بهترین مواد و متریال‌ها غنی شده‌اند. این نایلون‌ها با اندازه‌های کاملا سفارشی و تا عرض 20 متر قابل تولید هستند. همچنین تعداد لایه‌های این نایلون‌ها نیز تا 5 لایه و به صورت سفارشی، قابل طراحی و تولید است. قیمت این نایلون‌ها نیز با توجه به سفارش در ابعاد عمده در مقایسه با سایر برندها، مناسب‌تر خواهد بود.

اگر برای ساخت گلخانه جدید و یا برای تعویض نایلون گلخانه خود نیاز به خرید این محصول را دارید، می‌توانید با کارشناسان فروش ما در شرکت گل سبز فرداد میثاق در ارتباط باشید و از محصولات با کیفیت ما دیدن نمایید.

برای خرید تجهیزات گلخانه و اتصالات می توانید با ما در تماس باشید. انواع فن سیر کوله، پد سلولزی، هیتر گلخانه و … جزو محصولات ما می باشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی