جوپرس بلاگ آموزشی و خبری

پیوندها
سه شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۴۸ ب.ظ

پارتیشن چیست؟ | گلسار مجری و نصاب پارتیشن

پارتیشن چیست؟ | گلسار مجری و نصاب پارتیشن

شرکت پایدار طراحان تجهیزات گلسار یکی از شرکت های مطرح در زمینه مبلمان اداری است که به عنوان یک شرکت خلاق در زمینه تولید مبلمان اداری است. ما در کنار تولید و فروش مبلمان اداری به کار طراحی و پیاده سازی دکوراسیون داخلی ادارات ، سازمانها و شرکت ها پرداخته ایم. یکی از توانمندی های شرکت گلسار پارتیشن می باشد. ما در زمینه تولید ، طراحی و نصب و پیاده سازی انواع آن برای مشتریان مجرب و متخصص هستیم. کیفیت کار ما را می توانید از مشتریانی بپرسید که سالهاست با ما هستند. بی شک نمونه کارهای بسیار زیبا و خلاقانه ما در تصمیم شما برای انتخاب ما تاثیر خواهد داشت. از نمونه کارهای ما دیدن نمایید.

پارتیشن چیست؟

پارتیشن (Partition) در لغت به معنی مجزا کردن و تقسیم کردن است. یکی از راه ها برای تعریف فضایی جدید در دل یک فضای دیگر، استفاده از پارتیشن یا جداکننده ها است. در طراحی سنتی چه در محیط های کاری و اداری و چه در منازل، هر فضا به وسیله چهار دیوار محصور شده و فعالیت ها در داخل چهار دیواری مخصوص به خود صورت می گیرند.

در عصر حاضر، به دلیل تغییراتی که در سبک زندگی و تکنولوژی و متعاقبا در اندازه و مساحت فضاهای خصوصی و کاری ایجاد شده تعریف چارچوب فعالیت ها نیز تغییر کرده است و نیاز به مکان هایی با کاربری متفاوت حس می شود.

در اصل مهم ترین عملکرد پارتیشن ها جداسازی تقریبی و یا کامل فضاهای مختلف از یکدیگر است. این عمل در عین سادگی بسیار پر کاربرد بوده و امروزه نقش مهمی را در دکوراسیون داخلی ایفا می کند. در محیط های مسکونی، اداری و دیگر مکان ها، با تقسیم فضا از طریق دیوار کشی و پارتیشن بندی بین مقاطع مختلف کاری، می توان به راحتی فضایی با چند کاربری طراحی کرد.

 

پارتیشن اداری گلسار

موارد استفاده از پارتیشن بندی

پارتیشن مسکونی

در ایجاد فضا و محیط جدید برای اتاق هایی که متراژ بالایی دارند و تبدیل آن ها به دو اتاق مجزا از پارتیشن استفاده می گردد. در این صورت به جای صرف هزینه های گزاف و سنگین خرید یا اجاره آپارتمان بزرگ تر، با هزینه ای اندک تعداد مکان های خصوصی ساختمان خود را می توانید به راحتی افزایش دهید. همچنین قادر خواهید بود قسمت ورودی ساختمان و راهرو های منتهی به اتاق ها را از فضاهای دیگر جدا کنید.

برای پنهان کردن فضاهای پرت و یا ایجاد قسمت هایی جدید جهت انبار نمودن ابزار و وسایل دور از چشم مراجعه کنندگان نیز می توان از آن استفاده کرد.

پارتیشن بندی در ادارات

پارتیشن بندی ادارات و مکان های تجاری نیز بسیار کاربرد دارد. با تیزهوشی و مدیریت بودجه، زمان و منایع خود، با انتخاب پارتیشن بندی مناسب اداری می توانید به فضای کار و تجارت خود بیافزایید. این کار به سادگی باعث جدا ساختن قسمت هال از سایر فضاهای یک آپارتمان اداری شوند.

در این محیط ها بخش هایی که فعالیت مشخصی در آن انجام می گیرد به وسیله پارتیشن های چوبی و شیشه ای که می توانند از نوع سندبلاست باشند، بر روی زمین پیچ شده و از هم جدا می گردند.

با توجه به محل مورد استفاده، پارتیشن ها قابلیت افزایش ضریب عایق صوتی به وسیله فوم سایلنت در داخل جداره خود را دارا می باشند که این مورد در دفاتر روزنامه ها و دیگر ادارات بسیار استفاده می شود. همچنین در این مکان ها می توانید از انواع شفاف استفاده کنید. به این صورت که مسئول هر بخش قادر خواهد بود کارمندان و محیط تحت نظر خود را مشاهده کرده و به راحتی اداره نماید.

پارتیشن بندی شناور در ادارات

در نوع دیگری از پارتیشن بندی نیز اشراف مدیریت به کل سیستم وجود دارد که به آن پارتیشن بندی شناور می گویند. در این حالت از انواع کوتاه و کم ارتفاع استفاده می شود و وحدت طراحی فضا به وسیله دیوار های بلند جدا کننده از بین نمی رود و سبک معماری قابل رویت است. همچنین انرژی سرمایشی و گرمایشی و نور در این شکل قابل تبادل و حرکت می باشد.

در اماکن نظامی و یا امنیتی نیز نوعی طراحی شده به گونه ای است که میان جداره های آن، صفحه ای فلزی به منظور ضد گلوله کردن پارتیشن قرار داده شده است. شیشه های استفاده شده در این گونه مکان ها نیز کاملا ضد گلوله می باشند.

پارتیشن های صنعتی

هدف اصلی در ایجاد پارتیشن بندی های صنعتی، جدا کردن حریم اپراتورها و ماشین آلات از یکدیگر می باشد. به صورتی که فعالیت کارگران در محیط کارخانه و حرکت ماشین آلات نیمه سنگین مانند جرثقیل ها و انواع لیفتراک ها، همگی در مسیر های تعین شده بدون تداخل قرار گرفته و از تصادف احتمالی جلوگیری شود. در طراحی و ساخت این نوع، کارایی و مقاومت مکانیکی خود پارتیشن مد نظر بوده و بحث زیبایی یا کاهش آلودگی صوتی معمولا مطرح نمی باشد.

پارتیشن بندی بهداشتی؛ قابل شستشو، ضد آب

در صورتی که فضای مورد نظر شما بیمارستان، آزمایشگاه و یا سایر مکان هایی است که محل نصب جدا کننده در جوار آب و مایعات قرار دارد، می توان از قابلیت ضد آب نمودن پارتیشن ها با استفاده از تکنولوژی نانو استفاده نموده و مناسب با فضای مربوطه و سفارش شماطراحی شود.

از این جدا کننده های بهداشتی همچنین در فضاهایی مانند کارخانجات تولید مواد غذایی و لبنی، دامداری های صنعتی و سرویس های بهداشتی، که نیاز به شست و شوی مستمر و دائم وجود دارد استفاده می شود. نوع دیگری از پارتیشن ها به صورت صفحات و دیوارک هایی می باشند که نه از زمین بلکه از سقف آویخته می گردند. این نوع بدون اشغال فضایی از کف دو بخش را به صورت مجازی و بصری از یکدیگر جدا می نمایند. این نوع تقسیم بندی معمولا در محیط های کاری بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

پارتیشن ها در برخی حالت ها به صورت یکسره عمل می نمایند و دو دیوار روبروی هم را به یکدیگر متصل می کنند. در این صورت یک فضا به طور کامل از فضای دیگر جدا شده و حالت مستقل تری نسبت به نمونه های دیگر پارتیشن بندی، به خود می گیرد. وجود بازشویی مانند در برای رفت و آمد به انتخاب و سفارش مشتری بستگی دارد.

پارتیشن بندی؛ دکوراسیون داخلی متفاوت و متنوع

استفاده از پارتیشن در فضای ساختمان و اتاق های کوچک و بزرگ تنها به منزله تقسیم بندی و ایجاد فضای جدید نمی باشد بلکه در تغییر دکوراسیون، افزایش زیبایی محیط داخلی و تغییر سبک معماری برای داشتن محیطی متفاوت و جذاب نیز استفاده می شوند.

یکی از ابداعاتی که در طراحی پارتیشن ها به کار می رود، صلب و یکسره نگاه نکردن طراح به آن است. به صورتی که پارتبشن های امروزی دارای اجزاهایی مجزا مانند باکس و طبقات کوچک و بزرگ چوبی و یا شیشه ای  باشند که به شکل های متنوع و متفاوت بر روی قید و یا داربست چوبی یا فلزی مونتاژ شده و به مجموعه حالتی پویا و متنوع می دهند.

پارتیشن ها و جدا کننده ها با ارتفاع بسیار کوتاه نیز وجود دارند که در این حالت به صورت دیوارک عمل کرده و معمولا در محیط های یکپارچه مانند پذیرایی و هال جهت جدا سازی به کار می روند. این نوع کوتاه که بر روی زمین قرار می گیرند مانند پانل ها، معمولا ثابت نصب می شوند اما نوع متحرک مناسب تر می باشد. به این دلیل که انواع متحرک قابلیت حمل و جابجایی آسانی دارند و قادر خواهید بود بدون صرف هزینه، موقعیت آنان و دکوراسیون محیط را با توجه به نیاز خود تغییر دهید.

از سطح روی این پارتیشن ها می توان به عنوان محلی برای قرار دادن وسایل تزئینی استفاده نمود همچنین می توان با قرار دادن طبقات و فرم های تو خالی در آن به همراه نور های نقطه ای، جلوه ای متفاوت به فضا بخشید. این نورپردازی می تواند در تاج، قسمت بالا و یا طبقات آن جانمایی شود.

علاوه بر این ها می توان از منبت کاری، گره چینی و دیگر هنر های تزئینی برای قسمت هایی از پارتیشن بهره برد.
پارتیشن ها را به حالت دو سویه نیز می توان طراحی نمود. به اینصورت که برای هر دو سمت فضا جنبه دکوراتیو داشته باشند.

جنس، فرم و اندازه های متفاوت در پارتیشن بندی

در طراحی پارتیشن ها می توان از تلفیق چوب، MDF، فلزاتی نظیر آلومینیوم، شیشه (سند پلاست یا شفاف) و یا …بهره گرفت. تنوع در متریال و مواد اولیه ساخت این امکان را به طراح می دهد تا طرح های متفاوت جهت مصارف گوناگون پدید آورد. وجود انواع متنوع و متعددی چون دو جداره و تک جداره، ثابت و متحرک که مانند دیوار نقش جدا کننده در فضا را ایفا می کنند به همراه تنوع در فرم، اندازه، متریال، بافت و .. موجب شده تا امروزه عنصری کامل کننده در طراحی به شمار آیند.

پارتیشن ها در طرح ها و رنگ های متنوع با جنس های مختلف بدون هیچ گونه محدودیت در سایز و اندازه قابل سفارش و طراحی می باشند. با توجه به کاربری مورد نیاز و سلیقه و تمایل مشتری ویژگی و آپشن های گوناگونی را می توان به آن ها افزود. این پارتیشن ها حاصل خلاقیت طراحان، متخصصان و مهندسان معماری دکوراسیون داخلی ست که علاوه بر ایجاد نمایی بسیار متفاوت و شیک، فضای مورد نیاز را برای شما به وجود می آورند.

در طراحی پارتیشن ها، ابتدا پلان فضای مذکور ترسیم می گردد. مقیاس در اندازه و محل قرار گیری پارتیشن مد نظر قرار گرفته شده، و پس از بررسی محدوده تردد و رفت و آمد در پلان و تطبیق سایز آن با متراژ فضا و انتخاب رنگ و فرم و شکل آن، پارتیشن بندی در فضا اجرا می گردد.

طراحان این شرکت بر اساس نیاز و علاقه شما مشتریان محترم و نوع فضای داخلی مورد نظر، سفارش شما را طراحی و سپس پیاده سازی می نمایند.

مفتخریم تا با ارائه محصولات با کیفیت و مناسب به خریداران محترم، رضایت آنان را تامین نماییم. جهت پاسخگویی به سوالات و ارائه اطلاعات بیشتر و راهنمایی های مورد نیاز با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

گلسار به عنوان یک شرکت فعال در زمینه مبلمان اداری ، مجری و نصاب انواع پارتیشن زیر می باشد.

 

 

پارتیشن تک جداره

پارتیشن تک جداره برای محیط هایی که سروصدای زیادی ندارند قابل استفاده است. این نوع با توجه به جداره تک آن به لحاظ اقتصادی نیز برای مشتریان به صرفه می باشد. تک جداره بودن تاثیر به سزایی در استحکام و مقاومت این نوع ندارد.

 

پارتیشن ام دی اف

پارتیشن ام دی اف با پایه ام دی اف ساخته می شود. طرح های مختلف بسیار زیادی را بر پایه رنگ های مختلف ام دی اف می توان در محیط های اداری پیاده کرد که با دکوراسیون داخلی آن سازگار باشد.

 

پارتیشن دو جداره

پارتیشن دو جداره با استفاده از MDF به اندازه 16 میلیمتر ساخته می شود. در لبه های mdf از PVC استفاده می شود. این نوع را می توان بصورت بلند و یا کوتاه اجرا کرد.

 

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری برای تقسیم محیط ادارات و شرکت ها نصب و اجرا می گردد. مطابق درخواست مشتری طرح های متنوعی قابل اجراست.

مبلمان اداری گلسار

شرکت مبلمان اداری گلسار تولید کننده انواع مبلمان اداری و تجهیزات دکوراسیون داخلی ادارات ، شرکت ها و سازمانها می باشد.

محصولات ما در زمینه میز اداری ، صندلی اداری ، صندلی فرودگاهی دارای استانداردهای روز و طراحی خلاقانه می باشد.

عمده خدمات ما در زمینه نصب و اجرای انواع پارتیش اداری , تک جداره , دوجداره , ام دی اف ، تجهیز سالن کنفرانس , تجهیز سالن آمفی تئاتر و تجهیز سسیستم صوت می باشد.

برای استعلام قیمت مبلمان اداری , خرید مبلمان اداری و سایر محصولات و خدمات با ما تماس بگیرید.

تلفن تماس :66721896 – 66721895

 

برای اطلاع از قیمت پارتیشن و نصب آن با ما تماس بگیرید.

منبع : http://golsarco.ir

نظرات (۱)

با سلام از پایگاه اینترنتی شما بازدیدم کردم ، مفید و جالب بود .

لطفا از سایت فیلم و سریال ما هم بازدید کنید . 

قطعا لذت خواهید برد .

پرشین دانلود 

http://dlpersian.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی