جوپرس بلاگ آموزشی و خبری

پیوندها
سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۲۵ ق.ظ

کاشت ریش و سبیل

ریش و سبیل یکی از زیبایی های صورت مردان است. امروزه کاشت ریش و سبیل به عنوان یکی از خدمات و جراحی های زیبایی ارائه می شود. کاشت مو بر روی صورت برای جبران کم مویی صورت انجام می شود. برخی از مردان علیرغم علاقه به ریش و سبیل ، موی قابل توجهی بر صورت خود ندارند. این افراد به راحتی می توانند با کاشت ریش و سبیل چهره خود را آنگونه که دوست دارند تغییر دهند. برخی مواقع نیز کاشت مو بر روی صورت برای پوشاندن جای زخم ، اسکار ، آکنه و جوش است.

در عمل کاشت ریش نیز همانند کاشت مو، بانک مو پشت سر و یا اطراف آن است. موهای کاشته شده در پیوند موی ریش همیشگی بوده و روند رشد طبیعی دارند. ما در کلینیک آرین سیما برای کاشت ریش از روش FUE و FUT استفاده می کنیم. استخراج واحد فولیکولی (FUE) و پیوند واحد فولیکولی (FUT) دو روش به روز در کاشت ریش می باشند. هر کدام از این روش ها برای فرد خاصی مناسب است. بسته به هدف کاشت ریش و سبیل ما یکی از روش ها را برای جراحی انتخاب می کنیم.

کاشت ریش و سبیل برای افراد متفاوت مناسب است. افرادی که صورت آنها به طور ژنتیکی مو ندارد و یا کم پشت است. افرادی که پوست ناحیه ریش آنها دچار زخم و سوختگی و … شده و مو در آن ناحیه ها رشد نمی کند. افراد دارای ریش پراکنده و کم پشت. همچنین افرادی که دوست دارند که دیزاین ریش و سبیل خود را تغییر دهند.

 

علل ریزش ریش و سبیل

ریش و سبیل از جذابیت های صورت مردانه است. برخی از زن ها و مردها عاشق ریش و سبیل هستند. برای همین داشتن سبیل و ریش خوش فرم برای آنها مهم است. نداشتن مادرزادی و ژنتیکی آن برخی ها را آزار می دهد. همچنین ریزش موی ریش و سبیل باعث استرس و درگیری فکری افراد می شود. استفاده از درمان دارویی در ابتدا راهکار تمامی افراد است. از این رو به پزشک متخصص مراجعه می کنند. برخی از عوامل ریزش موهای ریش و سبیل را در ادامه بیان می کنیم:

(1) گاهی علت ریزش موی ریش و سبیل عوامل و آسیب های محیطی هست. تصادفات رانندگی ، مواد شیمایی و سوختگی پوست

(2) ابتلا به بیماری هورمونی (سیستم بدن) و ابتلا به بیماری های محلی همانند آلوپسی و …

(3) نروییدن ریش و سبیل به صورت مادرزادی و یا کم پشتی مادرزادی آن

(4) تریکوتیلومانیا : این یک بیماری روانی است که فرد عادت به کندن ریش و سبیل های خود دارد.

(5) آسیب به موی صورت و پوست به خاطر درمان های مانند اشعه درمانی و شیمی درمانی.

در جلسه مشاوره کاشت مو ، ما کلیه دلایل احتمالی برای ریزش و یا نبودن ریش و سبیل را بررسی می کنیم. بررسی علل ریزش مهم است. چرا در صورت عدم ریشه یابی و درمان هم کاشت ریش موفق نخواهد بود. در این حالت پس از کاشت موها دچار ریزش می شوند. در صورت داشتن تریکوتیلومانیا ، کاشت مو بی فایده است. در این حالت فرد باید تحت درمان روانپزشک قرار گیرد. شایان ذکر است در صورتی که فرد دارای بیماری آلوپسی آره آتا باشد نمی توان کاشت مو انجام داد. در کل کاشت مو برای چنی افراد ممنوع است. در این بیماری دایره های کوچک و بزرگی در ناحیه صورت خالی از مو می شود. کاشت مو در این افراد فایده ای ندارد.

 

 

موانع و مشکلات کاشت ریش و سبیل

(1) موهای هر ناحیه از بدن با ناحیه دیگر فرق دارد. بنابراین هیچ مویی در بدن وجود ندارد که به طور کامل مشابه با ریش و سبیل باشد. بنابراین ریش و سبیل کاشته شده با موهای صورتتان مقداری متفاوت خواهد بود. البته این مساله برای بیمارانی که کلا مویی در صورت ندارند موضوعیت ندارد. علیرغم دقت بالا در انتخاب موی پیوندی ، موهای کاشته شده به لحاظ رنگ و ضخامت و … متفاوت از موهای ریش و سبیل تان خواهد بود. شایان ذکر است که ما نهای دقت خود را در انتخاب موهای مشابه خواهیم داشت.

(2) علیرغم پیشرفت تجهیزات کاشت مو باز هم نمی توان تراکم کاملا طبیعی ایجاد کرد. لوازم و تجهیزات پزشکی فعلا برای داشتن تراکم طبیعی ناقص هست. بنابراین در نظر داشته باشید که فاصله موهای کاشته شده بیشتر از موهای نرمان و طبیعی خودتان خواهد بود. هرچند می توان طی 2 و یا 3 جلسه این فواصل را به حداقل رساند. ۳)باتوجه به چرب بودن طبیعی پوست صورت در ناحیه ریش و

(3) پوست صورت در ناحیه ریش و سبیل در اکثر مواقع چرب است. احتمال دارد که پس از کاشت، جوش های چرکی در محل کاشت ایجاد شود. در صورت بروز این اتفاق بیمار بایستی برای مدتی آنتی بیوتیک مصرف کند. مساله جوش زدن و یا مصرف آنتی بیوتیک ارتباطی به رشد موهای کاشته نخواهد داشت.

روند برداشتن موها و کاشت آنها برای ریش و موی سر مشابه است. تنها تفاوت در این است که در کاشت ریش و سبیل ما تنها از واحدهای فولیکولی با یک یا دو تار مو استفاده میکنیم. همچنین در سوراخ کردن پوست از ابزار بسیار ظریف استفاده می شود.

 

 

 
 

انواع کاشت ریش و سبیل

روش های بسیاری برای کاشت ریش و سبیل وجود دارد. دو نوع روش عمده در کاشت ریش و سبیل وجود دارد که ما در کلینیک آرین سیما استفاده میکنیم. روش های FUE و روش FUT. روش کاشت FUE روش استخراج واحد فولیکولی است. و روش FUT روش پیوند واحد فولیکولی. در هر دوی این روش جراح موی پیوندی را از بانک موی و یا همان نواحی دهنده مو بر میدارد.

در کاشت ریش به روش FUE ، جراح موهای پویندی را یکی پس از دیگری از بانک مو بر میدارد. برداشت مو از ناحیه وسیع تری انجام می شود. روش FUE شایع ترین و رایج ترین روش کاشت مو برای ریش و سبیل است. در این روش هیچ زخمی جز جای زخم های سفید بر روی پوست باقی نمی ماند.

روش دوم برای کاشت سبیل و ریش روش FUT می باشد. در این روش یک نوار کوچک و باریک از بان ک مو برداشته می شود. برش انجام شده توسط میکروسکوپ انجام می شود. پس از برداشتن نوار باریک پوست جراح دو لبه را بهم نزدیک کرده و بخیه می زند. یک زخم باریک در این ناحیه ایجاد می شود. این ایراد این روش است.

 

مزایای کاشت ریش به روش FUE و FUT

یکی از مزایای روش FUE به جا نگذاشتن زخم است. برخلاف روش FUT ، این روش هیچ جای زخمی بر روی پوست نخواهد گذاشت. همچنین روند بهبودی در این روش سریعتر است. مهمترین مزیت این روش بازگشت سریع بیمار به محل کار و زندگی روزمره است.

آنگونه که گفتیم در روش FUR بر روی پوست جای زخم هایی به جا می ماند که رنگ سفید و کوچک هستند. ای زخم در نواحی ظاهر می شوند که موها کوتاه شده باشد. میزان راحتی بیماران در روش FUE نسبت به روش دیگر بیشتر است. همچنین دردی که بیمار تحمل می کند بسیار خفیف است.

یکی از مزیت های روش FUT این است که موهای بیشتری را برداشت می کند. این کار باعث می شود که در فرایند کاشت مو بتوانیم حداکثر تراکم را داشته باشیم.

 

لینک های مهم و مرتبط :

بهترین دکتر کاشت مو ، کلینیک کاشت مو  ، کاشت ابرو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی