جوپرس بلاگ آموزشی و خبری

پیوندها
سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۲۶ ق.ظ

دانستنیهای مهم درباره کاشت ریش و سبیل

مراقبت های بعد از کاشت ریش و سبیل

پس از کاشت ریش و سبیل بیمار بایستی برخی مراقبت ها را انجام دهد. این مراقبت های بعد از کاشت ریش برای جلوگیری از بروز مشکل احتمالی است. انجام مراقبت های توصیه شده توسط پزشک باعث می شود نتایج دائمی باشد. همچنین این مراقبت ها احتمال بروز عفونت را به حداقل می رساند. ما در ادامه برخی از مراقبت های لازم پس از کاشت را بیان می کنیم.

خودداری از اصلاح صورت

به طور معمول پس از کاشت ریش ، بیمار نباید تا 10 روز الی دو هفته اصلاح کند. هرچند با توجه به تفاوت شرایط هر بیمار با دیگری این زمان متغیر است. پزشک جراح این زمان را برای بیمار مشخص می کند. برخی از بیماران می توانند با رعایت احتیاط موهای خود را کوتاه کنند.

خودداری از تماس با آب

ریش و سبیل کاشته شده نباید تا 5 روز با آب تماس پیدا کند. تماس با آب احتمال عفونت را تشدید می کند. بیمار بعد از یک روز می تواند در سرکار حاضر شود.

رشد طبیعی موها و ماندگاری کاشت

پیوند مو مادام العمر است. موهای کاشته همانند موهای طبیعی شروع به رشد خواهند کرد. موهای کاشته شده خاصیت قبلی خود را حفظ می کند.

روند رشد ریش و سبیل کاشته شده

افرادی که کاشت ریش و سبیل انجام می دهند. نسبت به کاشت مو رشد بیشتری را در ناحیه کاشته شده می بینند.این مساله کاملا آشکار است. حدودا پس از 2 ماه رشد موها چشمگیر خواهد بود

 

 

کاشت ریش و سبیل برای چه افرادی مناسب است؟

کاشت مو صورت به عنوان ریش و سبیل برای هر فردی که دوست دارد مناسب است. برخی افراد برای پر پشت کردن ریش سراغ کاشت مو می روند. برخی افراد برای پوشاندن ناحیه زخم و اسکار. در کل مردانی که دنبال جذابیت بیشتر با ریش و سبیل هستند می توانند از این روش استفاده کنند. برای افرادی که بر روی سطح صورت خود دارای زخم و اسکار هستند این کار بهترین روش می باشد. شایان ذکر است که موی کاشته شده در ریش مادام العمر می باشد. این مو همانند موهای بدن رشد کرده و نیاز به اصلاح خواهد داشت.

سن کاشت ریش چقدر است ؟

یکی از سوالات افراد در خصوص سن کاشت ریش است. طبیعتا افرادی که در سن رشد و دوران بلوغ هستند نباید اقدام به کاشتن ریش و سبیل کنند. در این سن احتمال رشد مو در صورت بالاترین میزان را دارد. بهتر است که مردان پس از رد شدن سن رشد و بلوغ اقدام به کاشتن ریش و سبیل کنند. پیشنهاد ما این است که افراد در سن 25 سالگی به سراغ کاشت ریش و سبیل بیایند. هرچند بعد از 20 سالگی هم می توان اقدام کرد. عدد 25 به این خاطر است که در این سن فرد به لحاظ هورمونی و رشد رشد جسمی کامل را کرده است.

در بحث سن کاشتن ریش و سبیل ، عوارض کاشت در میان نیست. به هیچ عنوان. بحث رشد طبیعی موها موها در زمان بلوغ است. برای اینکار عجله ای نداشته باشید. اجازه دهید دوران بلوغ تان طی شود و این موها به صورت طبیعی درآمده و رشد کنند. در صورتی که موهایتان تنک و کم پشت بود همیشه می توانید برای کاشتن ریش اقدام کنید.

آیا بین کاشت مو و ریش تفاوتی وجود دارد؟

یک از سئوالات همیشگی مراجعه کنندگان همین است. تفاوتی بین کاشت مو و کاشت ریش وجود دارد؟ آیا روش های کاشت مو متفاوت است؟ روش های کاشت در هر دو یکسان است. یعنی روش هایی که برای کاشتن مو در سر استفاده می شود. برای کاشت مو در صورت نیز کاربرد دارد. منتها یک تفاوت اساسی در بین این دو وجود دارد. تفاوت در خواص موهای سر با موهای ریش و صورت است. جنس موها !!!

روند رشد موهای صورت (ریش و سبیل) اکثرا در دوره بلوغ آغاز می شود. این رشد موها به وسیله هورمون های جنسی مردانه به نام آندروژن تقویت می شود. پس از شروع رشد ریش و سبیل تا مدت 20 سال به تراکم این موها اضافه می شود. گاها افزایش هورمون های جنسی آندروژن باعث ریزش مو در سر شده و فرد طاس می شود. این مساله به خاطر این است که فولیکول های مو در برخی مردان به هورمون های جنسی آندروژن حساسیت بالاتری را دارد. البته این مساله علمی در نزاد های مختلف انسانی متغیر است. به عنوان شرقی مردان سفید پوست و آفریقایی دارای تراکم ریش بالاتری نسبت به مردان شرقی دارند.

همین مسائل رشد و تاثیر هورمون های جنسی باعث ویژگی متفاوت موهای سر و ریش می شود. در کاشتن ریش ، مو از بانک موی پشت سر برداشته می شود. تفاوت جنس موهای صورت فرد با پشت سرش باعث می شود که انتخاب مو با حساسیت همراه باشد. این تفاوت ها می تواند در زبری ، قطر موها و حالت لختی و یا فری موها به چشم بیاید.

برخی سوالات که شاید برایتان پیش آمده باشد

در ادامه ما برخی سئوالات و مسائلی که شاید برای شما پیش آمده است را جواب می دهیم.

دلیل ریش و سبیل کم پشت چیست؟

شاید شما نیز جزو آن دسته از مردانی باشید که ریشی کم پشت دارند. درست است که شما با کاشت ریش می توانید این مساله را حل کنید. ولی دانستن علت آن می تواند هم به شما و هم پزشکتان کمک کند. ما در ادامه برخی دلایل آن را بازگو می کنیم.

نقش وراثت در کم پشتی ریش و سبیل

وراثت نقش مهمی در شکل گیری جسم و فاکتورهای زیستی شما دارد. امروزه پزشکان باور دارند که ریشه بسیاری از بیماری ها در مسائل ژنتیکی فرد است. تمام وجود انسان تحت تاثیر نقش وراثتی شکل می گیرد. به عنوان مثال شما رنگ موها ریال ظاهر ، استخوان بندی و … را از پدر و مادر و یا افرادی که در زنجیره وراثتی تان هستند میگیرید. نقش وراثت در داشتن ریش پرپشت غیر قابل انکار است. در صورتی که کم پشتی ریش و سبیل موروثی باشد نمی توان با درمان های دارویی کار خاصی کرد.

نقش هورمون در پرپشتی و یا کم پشتی ریش

یکی از اولین احتمالات در کم پشتی ریش و سبیل نقش هورمون هاست. یکی از دلایل کم بودن موها در صورت برخی مردان ، جریان کم خون در آن ناحیه هاست. کمبود جریان خون در گونه ها باعث نرسیدن مواد مغذی و هورمون ها به آن قسمت می شود. دو هورمون مهم در مردان به نام تستوسترون و دی هیدروتستوسترون هست. تستوسترون هورمونی است که شروع ترشح آن باعث گذر از بلوغ به مردانگی می شود. علم پزشکی ثابت کرده است که مردان با میزان کمتر تستوسترون ، عموما ریش های پرپشتی ندارند.

نقش طاسی منطقه ای در کم پشتی ریش

طاسی منطقه ای بیماری نیست که همه مردان بدان مبتلا شوند. اما در صورت وقوع ، نقاط کوچکی از مناطق پرموی بدن دچار ریزش می شود. این مساله قابل درمان است. در برخی موارد هم به خودی خود خوب و رفع می شود.

نقش شیو زندگی در کم پشتی ریش نقش سبک زندگی در سلامت افراد غیر قابل انکار است. تغذیه مناسب ، خواب کافی ، ورزش منظم ، نداشتن استرس مواردی است که برای سلامتی لازم است. نقش تغذیه و ورود مواد مغذی به بدن در سلامتی مهم است. برای سلامتی ریش وجود بیوتین و نیاسین در غذای فرد لازم است. سعی کنید تغذیه مناسب داشته باشید تا سلامتی تان به راه باشد.

عوارض کاشت ریش و سبیل چیست ؟

کاشت ریش و سبیل به خودی خود عارضه ای ندارد. برخی عوارض زودگذر در این جراحی وجود دارد. همچون احساس درد کوتاه مدت ، قرمزی ناحیه و متورم شدن آن. البته در جای سوزن ها هم در چند روز اول خون لختگی وجود دارد که سریعا رفع می شود. این ها عوارضی است که بیمار در طی چند روز اول شاید با آن مواجه شود. در برخی موارد ناحیه کاشته شده دچار عفونت می شود. این عفونت می تواند ریشه چربی زیر پوستی داشته باشد. گاهی نیز استفاده نکردن از وسایل استریل باعث این مشکل می شود. در کل شما در اگر به توصیه های پزشکتان عمل کنید هیچ مشکل خاصی نخواهید داشت. کاشت ریش و سبیل دوره نگاهت کوتاهی دارد و شما می توانید به زندگی تان برسید.

 

 

مراقبت های پس از کاشت ریش چند روز است ؟

در کل شما به مدت 5 روز بایستی مراقبت نمایید. در مدت 5 روز محل کاشته شده را خشک نگه دارید. از تماس با آب اجتناب کنید. از روز دوم شما می توانید به محل کار خود هم بروید. سعی کنید فعالیت های شدید نکنید. مخصوصا فعالیتی که باعث عرق کردن شما شود. به مدت 5 روز اول پس از فرایند، باید از نواحی دریافت کننده پیوند مراقبت شود تا کاملا خشک بمانند. تا 10 الی 14 روز از اصلاح ریش خود اجتناب کنید. بعد از حدود دو هفته موهای کاشته شده ریزش می کنند. نگران نباشید !!! این سیر طبیعی جراحی است. این موها پس از 3 ماه دوباره رشد می کنند. پس از رشد دوباره ، این موها مادام العمر و همیشگی خواهد بود.

آیا می توان موهای کاشته شده را اصلاح کرد ؟

بله می توان. پس از کاشت مو و سبیل و طی دوره نقاهت شما می توانید موهای خود را اصلاح کنید. موهای کاشته شده در ریش و سبیل دارای زاویه همسو با موهای قبلی تان است. بنابراین هیچ مشکلی از این بابت نخواهید. ما در کلینیک آرا سیما نهایت تلاش خود را می کنیم که موهای کاشته شده دارای خط رشد طبیعی باشد.

در کلینیک آرا سیما توصیه هایی تخصصی به مراجعه کنندگان مرد و در ارتباط با گزینه های درمانی پیوند ریش، عوارض جانبی پیوند ریش و بازگردانی موهای صورت داده می شود. هم اکنون جهت دریافت یک مشاوره رایگان در زمینه پیوند ریش تماس گرفته و سوالات خود را در ارتباط با فرایند های پیوند ریش با ما در میان بگذارید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی