جوپرس بلاگ آموزشی و خبری

پیوندها
سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۴۵ ق.ظ

تزریق ژل

تزریق ژل | کلاژن و چربی دو عنصر مهم در جوانی و شادابی پوست می باشد. این دو عنصر از افتادگی و تشکیل چین و چروک در پوست جلوگیری می کند. با قرار گرفتن در معرض خورشید و فعالیت عضلات در سال های طولانی و درنهایت با افزایش سن، سطح این دو عنصر در پوست کاهش می یابد. پس از آن پوست نازک و شکننده شده و خطوط ریز و چین چروک هایی در آن خود نمایی می کنند. یک راهکار مناسب برای رفع علائم پیری تزریق ژل می باشد.

برای اصلاح علائم پیری پوست، می توان از فیلر ها  ( پر کننده ) استفاده کرد. روش های پر کردن بافت نرم، کاملا غیر جراحی هستند و ژل های پر کننده با تزریق به زیر پوست نواحی آسیب دیده، شادابی و جوانی را در آن زنده می سازند. در افراد جوان بدون علائم شدید پیری پوست نیز، از پر کننده های بافت نرم جهت افزایش حجم در نواحی گوناگون مانند، سینه، گونه، لب و … استفاده می شود. بنابراین تزریق ژل لب ، تزریق ژل برای لاغری صورت ، تزریق ژل پیشانی ، تزریق ژل گونه جزو تزریق های با بیشترین کاربرد هستند.

 

ژل های پرکننده قابل تزریق تغییرات زیر را درمان می نمایند:

  • از دست رفتن میزان پری صورت، در ناحیه گونه، لب، پلک و….
  • شل شدن بافت ها
  • عمیق شدن چین ها و خطوط صورت

برای مشاوره تزریق ژل و نیز تعیین نوبت با کارشناسان ما در کلینیک زیبایی رها تماس بگیرید.

تزریق ژل چیست ؟

پیری پوست یک مساله اجتناب ناپذیر است. همانطور که می دانید کلاژن و چربی دو عنصر مهم در بدن انسان هستند. وظیفه این دو عنصر حفظ جوانی و شادابی پوست است. وجود کلاژن و چربی کافی در پوست باعث جلوگیری از چین و چروک و شل شدگی پوست می شود. افزایش سن و عوامل محیطی همانند آفتاب باعث پیری پوست می شود. بنابراین عوارض آن در پوست ظاهر می شود. تزریق ژل یک روش درمانی برای رفع علایم پیری در افراد است که در ادامه توضیح می دهیم.

در علم پزشکی برای برجسته سازی از فیلر استفاده می کنند. فیلر به معنی پرکننده می باشد. برخی از افراد به اشتباه فیلر را معادل با ژل می گیرند که این مساله صحیح نیست. فیلر طیف وسیعی از مواد پرکننده را شامل می شود که ژل تنها یکی از این موارد است. ژل تزریقی در اینجا از خانواده ژل هیالورونیک اسید است. این ژل خصوصیات مورد نظر برای پرکنندگی را داراست. بنابراین مورد تایید پزشکان است.

اثرات تزریق ژل

تزریق ژل ، پوست را بازسازی کرده و حجم از دست رفته را به آن باز میگرداند. همچنین میزان هیدراته پوست را بهبود می بخشد و تاثیرات مثبتی بر فرم و ظاهر پوست ایجاد می کند. فیلرها موجب می شوند تا به شکلی کاملا طبیعی پوست جوانسازی شود و حالت خستگی و خمودی چهره از بین برود. تزریق ژل یک راهکار بی خطر برای پوست است. پس از تزریق ممکن است کمی قرمزی و یا تورم در محل تزریق دیده شود که به سرعت رفع خواهد شد. امروزه از ژل برای رفع علائم پیری استفاده میشود.

گروه های متفاوتی از فیلرهای بافت نرم وجود دارند که ویژگی مشترکشان تزریق زیر پوست است. این محصولات ضخامت های متفاوتی نیز دارند به این صورت که هر چه ناحیه تزریق ژل عمیق تر بوده و نیاز به ایجاد برآمدگی بیشتری در پوست باشد، از محصولات ضخیم تر آن استفاده می شود. در افراد جوان بدون علائم شدید پیری پوست نیز، از پر کننده های بافت نرم جهت افزایش حجم در نواحی گوناگون مانند، سینه، گونه، لب و … استفاده می شود.

لینک های مهم :

لیزر مو رها , لیزر موهای زائد , قیمت لیزر موهای زائد , لیزر مو , میکرودرم ابریژن , میکرودرم

ژل های پر کننده از چه چیزی تشکیل شده اند؟

ژل های پرکننده مورد استفاده در تزریق ژل ، از انواع مختلف مواد طبیعی و مصنوعی ساخته شده اند. این ژل ها سال هاست که مورد استفاده قرار می گیرند. این ژل ها به دو دسته دائمی و موقت تقسیم می شوند.

ژل تزریقی دائمی

ژل های دائمی به دلیل استفاده از فیلرها با مواد مصنوعی و جابجایی و ایجاد التهاب در پوست، مردود می باشند و استفاده از آن ها توصیه نمی شود.

ژل تزریقی موقت

ژل های تزریقی موقت با طول عمر های متفاوت بین 6 تا 18 ماه موجود می باشند. ژل تزریقی موقت از محصولاتی مانند: کلاژن، اسید هیالورونیک و هیدروکسی آپاتیت کلسیم تشکیل شده اند. این مواد به صورت طبیعی نیز در بدن وجود دارند. کلاژن یک پروتئین حفاظتی مهم برای پوست می باشد. اسید هیالورونیک نیز به حفظ آب پوست کمک نموده و به آن حجم و فرم می دهد.

ژل هیالورونیک یک نوع ماده پر کننده طبیعی در بدن انسان می باشد. هنگامی که خط خنده  ( چین نازولبیال ) عمیق تر شود، لب ها شروع به نازک شدن می کنند. در نتیجه گوشه های آن دچار افتادگی شده و چین و چروک هایی ظاهر می شوند. فیلر های اسید هیالورونیک در زیر این خطوط چین ،گودی ها و یا چروک پیشانی تزریق می شوند تا حجم از بین رفته را جایگزین کنند.

مکانیسم اثر بخشی ژل ها به این صورت می باشد که ابتدا با تزریق در ناحیه مربوطه، یک جوانسازی فیزیکی اتفاق می افتد و چین و چروک ها و گودی ها پر می شوند. سپس با تحریک محل تزریق، عمل کلاژن سازی در پوست آغاز می شود. همچنین با توجه به جذب آب توسط ژل ، رطوبت پوست افزایش یافته و با بالا رفتن گردش خون در آن ، شاداب تر می شود.

انواع فیلرهای تزریقی

فیلرهای تزریقی به انواع زیر تقسیم می شوند:

فیلر ®JUVEDERM

این نوع فیلر یک پر کننده حاوی اسید هیالوروتیک است. انواع گوناگونی دارد که با توجه به میزان افزایش حجم متفاوت می باشند. نوع ®JUVEDERM Ultra plus بیشترین افزایش حجم را ایجاد می کند. از این فیلر معمولا در تزریق ژل گونه ها ، لب ها ، پر کردن خطوط گوشه دهان و چین های خنده استفاده می شود.

فیلر ®Restylane

نوعی دیگر از پرکننده قابل تزریق حاوی اسید هیالوروتیک می باشد. این فیلر باعث افزایش حجم متوسط می شود. Restylane®Fine Lines  نسبت به ®Rgular Restylane افزایش حجم کمتری ایجاد می کند. از کاربردهای آن می توان به رفع خطوط و چروک ریز در اطراف دهان اشاره کرد. از این فیلر همچنین در تزریق ژل برای پوشانیدن برجستگی های چربی در پلک بالایی استفاده می شود.

عوارض تزریق ژل

یک مساله مهم در تزریق ژل وجود دارد که در صورت رعایت نشدن می تواند مشکلات و خطرات جدی داشته باشد. تزریق ژل توسط متخصصان و پزشک مجرب. این روزها مراکز زیادی اقدام به تزریق ژل می کنند حتی آرایشگاه ها. ولی بخاطر حفظ سلامتی تان در هر مرکزی اینکار را انجام ندهید.

در چنین مراکزی دو تهدید بزرگ در کمین شماست. ژل نامرغوب و غیراستاندارد و تقلبی و کارنابلدی تزریق کننده. در صورتی که حتی کیفیت ژل خوب باشد ولی تزریق کننده تکنیک لازم را نداند شما با مشکل مواجه می شوید. در صورت ضد عفونی نکردن و عدم رعایت شرایط استریل، محل تزریق می تواند عفونت کند.

در صورتی که شما مکان مناسبی را با فرد مناسب برای تزریق ژل انتخاب کنید ، تنها عارضه تزریق ژل می تواند تورم و التهاب کوتاه مدت 2 و یا 3 روزه باشد. برخی مواقع کبودی و خون مردگی مختصری هم وجود خواهد داشت که سریعا رفع می شود. بنابراین با انتخاب درست عورض تزریق ژل عملا وجود ندارد.

ژل های تزریقی خطرناک

برخی ژل های تزریقی عوارض خطرناکی دارد. مثل تزریق ژل دائمی. نظر برخی از پزشکان بر این است که در این ژل ها از مواد سرطانزا استفاده شده است. برخی از افراد نسبت به این ژل ها حساسیت نشان می دهند. سیستم ایمنی این افراد سعی در دفع آن می کند که این تازه شروع مشکلات است.

بهترین ژل تزریقی

بهترین ژل تزریقی ، ژلی هست که در بدن حساسیت ایجاد نکند. همچنین بایستی به مرور قوام و دوام خود را از دست ندهد. برخی از ژل ها در چند ماه اول هیچ مشکلی را ندارند ولی بعد از گذشت چند سال به حالت گوله گوله در میایند. تخلیه این ژل ها سخت خواهد بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی