جوپرس بلاگ آموزشی و خبری

پیوندها
سه شنبه, ۱۵ مرداد ۱۳۹۸، ۰۳:۳۵ ق.ظ

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت

قبلا در مورد انواع کاربردهای شیشه در نما و در درب و پنجره  صحبت کرده ایم. امروز قصد داریم در خصوص کاربرد نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت صحبت کنیم. در برخی اماکن مانند اماکن تفریحی و توریستی، اقامتی که نیاز است نور محیط و در عین حال زیبایی داشته باشد و نیز ضمن اینکه ماهیت نرده که حفاظت انسان در برابر افتادن و سقوط است هم باید داشته باشد. از این رو نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت پا به عرصه طراحی و تولید گذاشتند تا ضمن انجام کاربرد حافظت از جان انسان ها به طراحان و معماران قدرت طراحی فضاهای خلاقانه و بی بدیل را بدهد. نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت به این علت استفاده می شود که علاوه بر موارد فوق مانند سایر شیشه های عادی شکننده نیستند از این رو نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت تمام ویژگی هایی که یک طراح یا معمار از یک نرده می خواهد اعم از: زیبایی، دوام، استحکام، قدرت مانور در طراحی های خلاقانه و غیره را دارد.

نرده شیشه ای

انواع نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت:

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیتی که در راه پله ها و بالکن ها و راه رو های اماکن مختلف استفاده می شود بسته به فراخور کابردی که دارند و انتظاراتی که طراحان داخلی و معماران دارند انواع مختلفی دارند برخی از این مدل ها عبارتند از: نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت فیکس پوینت , نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اکسپوز , نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اسپیگت , نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت با پایه شیشه گیر.

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت فیکس پوینت:

در این مدل از نرده های شیشه ای که ترکیبی از یست های اسپایدری آلومینیومی و نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت با ضخامت ۱۲ الی ۱۶ میلی متر تولید می شوند. و معمولا در قسمت جای دست ( هند ریل) از پروفیل هاب آلومینیومی استفاده می کنند. نکته منفی در این نوع از نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت این است که چون از بست های اسپایدری استفاده می شود باید حتما محاسبات دقیقی انجام شود در غیر این صورت ۱ میلی متر تغییر می تواند خسارات بسیار زیادی هم به کارفرما و هم به پیمانکار وارد کند.

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اکسپوز:

این نرده ها با فریم های U شکل از جنس آلومینیومی که در کف سازه با فاصله ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر نصب می شود و شیشه سکوریت و لمینیت روی این فریم ها نصب می شوند. شیشه ها بعد از انکه پایه های U شکل الومینیومی تراز شدند روی آنها قرار می گیرند و توسط یک ورق آلومینیومی به ضخامت ۱۲ تا ۲۰ سانتی متر بسته به ضخامت و وزنی که شیشه ها دارند در جای خود فیکس می شوند.

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اسپیگت:

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت اسپیگت یکی از بهترین انواع نرده های شیشه ای هستند که هم زیبایی بی بدیلی دارند و هم استحکام باور نکردنی دارند. به طور معمول برای هر شیشه سکوریت و لمینیت از دو پایه استیل سوزنی شکل به ارتفاع ۱۲ تا ۱۵ سانتی متر که دارای شیار هایی برای محار کردن شیشه ها هستند استفاده می شود. این مدل نرده علاوه بر زیبایی و استحکام سرعت نصب بالایی نیز دارند. و در هر مکانی اعم از راه رو، راه پله، تراس قابل استفاده است. معمولا پنل های شیشه ای در این مدل نرده بین ۳ تا ۴ متر طول دارند.

لینک های مهم :

کرتین وال  ,  نمای کرتین وال  ,  نما کرتین والنما شیشه ای  ,  نمای شیشه ای  ,  نمای اسپایدر  ,  نما اسپایدر  ,     نمای لامل  ,  نما لامل  ,  نمای کامپوزیت  ,  نما کامپوزیت

نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت با پایه:

در این مدل نرده نیز همانند مدل اکسپوز از پایه های الومینیومی و در بعضی مواقع از پایه استیل استفاده می شود. در این نوع نرده شیشه ها حداکثر ۱۲ میلی متر ضخامت داشته و در حدود ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی متر ارتفاع دارند. این مدل نرده ارزانترین نوع نرده است اما این را هم فراموش نکنید که هیچ ارزانی بی حکمت نیست چرا که این مدل مانند سایر مدل های نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت استحکام و دوام بالایی ندارد.

کاربرد های نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت:

به طور کلی نرده های شیشه ای به دلیل زیبایی و دوام و قدرت مانور پذیری بالا برای اجرای طرح های خلاقانه کاربرد های فراوانی دارند از این حیث برخی از کاربرد های نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت را در زیر تشریح می کنیم.

بالکن ها:

به طور کلی اولین علت استفاده از شیشه به عنوان نرده داشتن حداکثر نور و منظره است. نرده هایی که برای کاربری بالکن ها استفاده می شوند علاوه بر داشتن این ویزگی ذاتی استحکام و دوام بالایی دارند و جهت حفاظت و ایمنی افرادی که در بالکن قرار دارند بسیار مناسب اند. همچنین شیشه هایی که برای  بالکن ها استفاده می شوند تنوع بالایی در رنگ بندی دارند. ارتفاع نرده های شیشه ای بالکنی را به دلیل ایمنی عموما بین ۱۱۰ الی ۱۴۰ سانتی متر در نظر می گیرند و ضخامت آنها بین ۱۲ تا ۱۶ میلی متر است که بسته به طول شیشه تغییر می کند به این مفهوم که هر چه طول نرده شیشه بیشتر ضخامت نرده شیشه ای نیز بیشتر می شود. در واقع از دیدگاه مهندسین طول و ضخامت شیشه باهم رابطه مستقیم دارند.

راه پله ها:

از انجا که راه پله ها عموما ۲ طبقه مختلف از یک ساختمان را به هم وصل می کنند شیشه های نرده ای راه پله ها به شکل لوزی هایی با زاویه ۴۵ درجه ساخته می شوند. عموما از انجا که راه پله ها در مکان هایی که اختلاف سطح دارند استفاده می شود به همین دلیل برای ایمنی ۹۰ سانتی متر ارتفاع دارند. و علاوه بر زیبایی، شفافیت، مدرنیته ایمنی و استحکام بالایی دارند.

قیمت شیشه ای سکوریت و لمینیت:

قیمت نرده شیشه ای سکوریت و لمینیت بسته به نوع اجرای آن (نرده شیشه ای فیکس پوینت ، نرده شیشه ای اکسپوز ، نرده شیشه ای اسپیگت ، با پایه) و همچنین کیفیت شیشه و یراق الاتی که استفاده می شود و در نهایت میزان دقت در محاسبات و پیچیدگی های مهندسی که دارد قیمت گذاری می شوند. که البته در این بین رقابتی که بین شرکت ها و همچنین کیفیت و برندی که هر شرکت با توجه به سابقه خود در اجرای پروژه های این چنینی دارد قیمت ها تغییر می کنند.

برای لیست قیمت نرده شیشه ای تماس بگیرید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی